پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۴۰:۳۴

اپراتور اماراتی برنده امتیاز 30 ساله بندر سومالی‎لند شد

باشگاه خبری فراساحل: شرکت اپراتور بندری و پایانه‎ای DP World امارات برنده حق امتیاز 30 ساله مدیریت و توسعه بندر چند منظوره Barbera در جمهوری سومالی‎لند شد، این قرارداد می‌تواند به طور خودکار تا 10 سال تمدید شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، بر اساس قرارداد منعقد شده میان DP World و دولت سومالی لند، شرکت اماراتی اقدام به‌ تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک (JV) می‌کند که 65 درصد سهام آن متعلق به خودش و مابقی آن متعلق به دولت سومالی لند است. مقدار سرمایه‌گذاری در این پروژه 442 میلیون دلار پیش بینی شده است که شامل توسعه مرحله نخست بندر می‎شود. در مرحله نخست یک اسکله با طول 400 متر و و محوطه‌ای به مساحت 250 هزار متر مربع ایجاد و به تجهیزاتی مانند جرثقیل و لیفتراک مجهز می‎شود.بنابر اعلام DP World ساخت ادامه اسکله 12 ماه پس از اجرای مفاد قرارداد آغاز می‌شود که تکمیل آن نزدیک به 24 ماه زمان می‎برد. سرمایه 442 میلیون دلاری مورد نیاز در این قرارداد به صرت مرحله‌ای و با توجه به حجم محموله‎های بندری صرف توسعه بندر می‌شود.

انتظار می‌رود توسعه‌ این بندر بتواند یک هاب منطقه‌ای کالا ایجاد و به تشکیل منطقه آزاد اقتصادی سومالی لند کمک کند. تمرکز اصلی این بندر بر روی جابجایی محموله های کانتینری خواهد بود حال آنکه خواهد توانست محموله های دیگر را نیز بپذیرد. سلطان احمد بن سلیمان مدیرعامل DP World، اعلام کرد: "سرمایه‌گذاری بر روی این بندر آبهای عمیق خطوط کشتیرانی بیشتری را به شرق آفریقا جلب می‎کند و مدرنیزه کردن آن به عنوان کاتالیستی برای رشد اقتصاد این کشور و منطقه عمل خواهد کرد". بندر باربرا یک دسترسی جدید برای رسیدن به دریای سرخ ایجاد می‎کند و برای DP World به عنوان مکمل بندر جیبوتی در شاخ آفریقا محسوب می‌شود. جمهوری سومالی‌لند نامی‌است که قبایل پنج استان شمالی سومالی از ۱۹۹۱ به خود داده و از کشور سومالی جدا شده‌اند. در حالی‌که سومالی در این مدت دچار هرج و مرج و خونریزی بوده  جمهوری خودمختار سومالی‌لند از ثبات و آرامش نسبی برخوردار است.



  کد خبر : 2307
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :